adidas
Značka adidas byla založena již začátkem devatenáctého století v Bavorsku. Historii značky vám přinášíme dle důležitých milníků firmy.
1900/1949 Raná léta
Každý velký příběh má svůj začátek. Ten od adidasu začal v malém německém městě v Bavorsku. Po prvních krocích v matčině umývárně si Adi Dassler zaregistroval "Gebrüder Dassler Schuhfabrik" a v roce 1924 se pustil do svého poslání poskytnout sportovcům co nejlepší možné vybavení. Zlaté medaile v Amsterdamu (1928, Lina Radke) a Berlíně (1936, Jesse Owens) byli prvními milníky - a to byl pouze začátek příběhu.
1949 Otcem zakladatelem
Dne 18. srpna 1949 Adi Dassler zaregistroval "Adi Dassler adidas Sportschuhfabrik" a pustil se do práce společně se 47 zaměstnanci v malém německém městečku Herzogenaurach. Ve stejný den také registroval botu, která zahrnovala adidas 3-Stripes (3 pruhy). Od těchto skromných začátků začal příběh k celosvětovému úspěchu.
1954 Zázrak v Berlíně
Kdo by si tehdy myslel, že screw-in-studs (šroubovací kolíky) na odlehčených kopačkách by pomohly psát dějiny? Když německý národní fotbalový tým čelil bezkonkurenčním Maďarům v roce 1954 ve finále Mistrovství světa, oni vyhráli ten večer mnohem víc než jen trofej šampionů. Jejich neuvěřitelné vítězství bylo slyšet po celém světě po celá desetiletí. A to i díky kopačkám značky adidas.
1967 Tepláky Franz Beckenbauer
Tepláky modelu Franz Beckenbauer oslavovaly svůj debut, staly se prvním kusem oblečení pro adidas, kterému se tak otevřel zcela nový obchodní model společnosti, která doposud dělala pouze boty.
1970 Důvěra atletů
Jak se daří trvale získávat důvěru světové špičce sportovců přes desetiletí? Musí se vyrábět inovativní produkty, které jim pomáhají ve sportovních činnostech. Adi Dassler prozradil, že tajemství úspěchu mělo i další osobní složky. Setkal se osobně s atlety (některé z nich dokonce zval jako návštěvníky do Herzogenaurach), pozorně poslouchal, co říkají a neustále pozoroval co se dá zlepšit. Nejlepší z nejlepších důvěřovali adidasu a to se nezmění v průběhu nadcházejicích desetiletích.
1978 Smrt ševce
Adi Dassler zemřel 6. září, krátce před svými 78. narozeninami. Muž, který téměř bez pomoci nově definoval průmysl sportovních potřeb a zvedl laťku o jednu míli nahoru, po sobě zanechal prosperující společnost. Konec jedné éry Dassler se stal zahájením druhé. Syn Horst, s podporou své matky Käthe, převzali firmua nadále ovládají trh včetně moderního sportovního marketingu.
1984 Počítač pro vaše nohy
Novinkou předběhl svou dobu, Micropacer představoval systém - dnes známý jako miCoach - poskytuje statistiky výkonu sportovce.
1987 Konec rodinného podniku
Horsta Dasslera postihla náhlá smrt v roce 1987, dva roky po jeho matce Käthe. Znamenalo to pro adidas špatnou dobu. Poté, co rodina Dassler opustila firmu se mění vedení, které svoji pochybnou strategii a špatnými rozhodnutími způsobí rekordní ztrátu v roce 1992 a přivedla společnost na hranici bankrotu.
1989- 1994 Inovace nikdy nespí
Zatímco společnost se stále ještě vypořadávála s finančními problémy, nový marketingový tým přesměroval adidas na to, co bylo známo několik let dělat atlety lépši. Některé z nejznámějších adidas inovací, jako je například Torsion(1989), koncept zařízení (1991), Streetball kampaň (1992) a Predator kopačky (1994) se narodily právě v této nepříznivé době.
1997 Nový člen do týmu - Salomon
Zpět na správné cestě, adidas přidal nového člena do svého týmu. Díky akvizici Salomon a jejích značek Salomon, TaylorMade, Mavic a Bonfire. Společnost změnila svůj název na Adidas-Salomon AG.
2000 Nové století, nové divize
Vstup do nového století, skupina adidas se znovu objevila ve hře. Adidas je první v průmyslu co zavedl nový životní styl se zaměřením na sportovně inspirovaný streetwear. V následujících letech se zrodilo nové partnerství s Yohji Yamamoto (2002) a Stella McCartney (2004).
2009- 2012 Nalezení nových spoluhráčů
V roce 2011 skupina adidas získala specialistu na outdoorové vybavení Five Ten a TaylorMade a taky první golfovou společnost Ashworth v roce 2009.
2015 Vytvoření nové strategie
V březnu 2015 jsme představili další pětiletou strategii obchodních plánů pro adidas Group. "Vytvoření nového" je postoj, který nás vede do budoucnosti. Prostřednictvím sportu, máme moc změnit život. Cheme inspirovat a umožnit lidem využít sílu sportu v jejich životech.