- Hlavní stránka
- Moto GP
- Alvaro Bautista
Alvaro Bautista
Alvaro Baustista, krasavec z Talavery
Alvaro Bautista, rodák ze španělské Talavery, patří mezi přední španělské motocyklové závodníky.
Nadějné začátky
Svoji kariéru odstartoval, podobně jako například jeho zkušenější kolega Dani Pedrosa, v juniorském poháru Movistar cup. První výrazné úspěchy si připsal ve španělském šampionátu, kde ve svých osmnácti letech vybojoval stříbrnou medaili. Ve stejném roce se dokonce jako testovací jezdec třikrát postavil na start mistrovství světa do 125 cc.
Od následujícího roku (2003) se stal stálým jezdcem seriálu mistrovství světa v nejslabší kubatuře. První sezonu především sbíral zkušenosti a do pořadí na předních příčkách nijak nepromlouval. Zato v sezoně následující již začal sbírat svá první pódiová umístění a celkově získal slušné sedmé místo.
Životní výsledky
V roce 2005 doplatil na změnu, kterou provedl jeho tým Seedorf Racing. Přestoupil z motorek Aprilia na stroje Honda. Bautista to "odnesl" čtrnáctým místem v celkové klasifikaci. Další ročník již absolvoval v týmu šéfa Aspara Martineze, který využíval Alvarovy staré známé Aprilie. A hned první sezona v těchto barvách se stala sezonou životní. Do své sbírky zapsal Bautista osm zlatých vavřínů a mohl se radovat také z celkového prvenství.
Logicky následoval posun o krok výše, tedy do kubatury omezené 250 cc. Zde, stále pod vedením Martíneze, zažil povedený start v podobě celkového 4. místa. I další dva roky jeho působení v tzv. čtvrtlitrech se Bautista dokázal pravidelně umisťovat na pódiu, včetně celkové klasifikace (2., 4.).
Hurá do Moto GP
Jako u většiny jezdců jeho kvalit musel přijít poslední postup. Na Alvara čekala nejzajímavější třída - Moto GP. Překvapením bylo jeho objevení se v barvách Suzuki, jelikož, do nejprestižnější kategorie mířil se svým týmem Ducati Desmosedici i Bautistův dlouholetý boss - Martinez. I přesto se Bautista rozhodl vytvořit pro ročník 2010 dvojici s veteránem Lorisem Capirossim.
Prostor pro zlepšení
První dva roky v Moto GP střídal Bautista umístění v první a druhé desítce a v celkovém hodnocení skončil shodně na 13. příčce. Rozhodl se tak dát druhou šanci stroji Honda. Ten ho sice na první pokus zklamal, nicméně ten druhý vyústil v první medailové závody a celkové 5. respektive 6. místo v letech 2011-2012. V aktuálně probíhajícím ročníků má Bautista zaděláno na prozatím nejhorší sezonu v kariéře, kdy se pohybuje v okolí 16. místa.
Alvaro Bautista má v jednom ohledu smůlu. Ve Španělsku jsou totiž mnohem populárnější jeho úspěšnější kolegové Pedrosa s Lorenzem. V čem tkví jeho výhoda je to, že díky své pohlednosti se může těšit velikému zájmu ženské části publika.